Support2019-09-10T19:01:06+02:00

FAQ

Vanliga frågor

Jag har glömt mitt lösenord, vad gör jag?2019-09-10T16:08:45+02:00

Kontakta i första hand din administratör för att få hjälp med ett nytt lösenord.

Om din administratör av någon anledning inte är tillgänglig eller har möjlighet att hjälpa till för tillfället, maila oss på support@realbridge.se. Skicka med ditt användarnamn, fullständiga namn samt namn på ditt företag (och eventuellt ort/avdelning) i mailet, så hjälper vi dig så snart som möjligt.

Hur loggar jag in i Realbridge-appen?2019-09-10T16:50:21+02:00

För att logga in i appen måste du först skanna en QR-kod, därefter kommer du till sidan för inloggning.

Om ni inte använder er av QR-koder i Realbridge så kan ni i dagsläget inte använda er av vår app, men under hösten 2019 släpper vi en ny applikation med ny funktionalitet där ingen QR-kod krävs för att logga in. För att få information om hur du kommer in i Realbridge utan QR-koder, kontakta i första hand din administratör för att få information om hur just ni använder vårat system. Om din administratör inte finns tillgänglig, maila oss på support@realbridge.se.

Realbridge finns inte att ladda ned i Google Play/App Store, vad gör jag?2019-09-10T18:41:33+02:00

Problemet är troligtvis att telefonen är inställd på fel land, där vår applikation inte är auktoriserad än och därför inte går att ladda ned.

Google Play

Information om hur du byter land för Android/Google Play: Ändra land i Google Play

I Google Play kan man endast byta land en gång per år, vilket kan vara bra att veta.

iOS /Apple-ID

Information om hur du byter land på iOS-enheter: Apple Support: Ändra land eller region för ditt Apple-ID

 

 

En alternativ lösning är att ladda ner en annan QR-kodläsare så länge. På så sätt kan ni komma igång med användningen av systemet direkt, om ni upplever ovanstående problem.

 

 

Jag har problem med att logga in, vad ska jag göra?2019-09-10T18:31:31+02:00

Om du har problem med att logga in, och problemet inte är att du angett fel användarnamn eller lösenord, testa följande:

1. Logga ut
2. Stäng av Realbridge-appen, alternativt: stäng öppna flikar med Realbridge i webbläsaren
3. Rensa all historik/cache/webbplatsdata i aktuell webbläsare
4. Prova att logga in igen

Om du har testat ovanstående steg och fortfarande har problem med att logga in, maila oss till support@realbridge.se.
I mailet till oss vill vi att du anger följande information:
– Ditt användarnamn
– Detaljerad information om vad problemet är (gärna skärmavbild vid eventuellt felmeddelande)

Admin-relaterade frågor

Jag skulle vilja lägga upp nya formulär och själv redigera våra befintliga. Kan man det?2019-09-10T18:25:28+02:00

I dagsläget kan man inte det, men när nästa version av Realbridge kommer ut kommer det att finnas stöd för att administratörer hos våra kunder själva ska kunna redigera delar av era tjänster och funktioner. Tills dess så hör ni bara av er till oss, så fixar vi det. Beroende på ert avtal och ändringarnas omfattning tillkommer en eventuell kostnad för detta.